TRANSPIRENÀICA

ETAPA 1: LLANÇÀ-ALBANYÀ

Després d’haver passat la nit prèvia en una habitació triple d’una antiga casa -casa Carmen- del nucli antic de Llançà, fem peu a les 7 h del matí per trobar un lloc i desdejunar abans de començar l’etapa. Com està tot tancat, fem un poc de temps apropant-nos a la plaça de l’església on fem les primeres fotos. Molt a prop, per fi, trobem un bar obert i entrem a fer-nos una tassa de llet i un “croissant” que l’home del bar ens du de la pastisseria del costat.

Eixim de l’estació de Llançà, on posem el comptaquilòmetres a zero i el nostre GPS Manuel es posa a treballar. Després de fer un parell de quilometres per camí errat, coneixem a tres ciclistes aragonesos (Alfredo, Quique i Cristóbal, d’Osca, i amb els quals anem a coincidir més endavant) que van a fer també la Transpirenàica, i entre tots trobem el camí correcte. Com ells duen més marxa que nosaltres els “deixem” anar. Fem una primera paradeta en una xicoteta ermita romànica, Sant Silvestre de la Valleta s. X-XII i fem unes fotos.

Després passarem successivament per Rabós d’Empordà, Agullana, Riu Muga, Sant Llorenç de Muga. Aquí parem a dinar, passades les quatre de la vesprada, però gràcies a l’amabilitat de Miguel, l’amo del restaurant de la plaça, i a que estaven en festes, ens prepara un dinar memorable. A més, com que era l’únic dia de la ruta que no teníem lloc per dormir, ens posà en contacte amb els senyors d’una casa rural, Can Carreras, ja prop d’Albanyà, on descansàrem tranquil•lament i menjàrem millor encara.

Per cert, que des de Sant Llorenç fins a Can Carreras tinguérem que donar-nos pressa, doncs la tronà venia acaçant-nos, i va ser aplegar i pegar un bon ruixat i del que ens salvàrem miraculosament. Enfront de la casa rural hi havia una xicoteta ermita romànica, Santa Maria del Palau s. XII-XIII, per la qual vàrem preguntar al senyor de la casa. La sorpresa fou que tenia la clau de l’ermita i ens la deixà per poder-la visitar una volta finalitzada la pluja i haver-nos pegat una bona dutxa després de tot el dia damunt de la bici.

¡Ah! Una anècdota. Pregunteu a Manolo i Juansa perquè es rigueren tant després de posar-me la crema d’afaitar.

Participants: Juansa, Manolo i Pep.
Dates: 11-27 d’agost de 2007
Etapes: 16 ≅ 1012 Qm.
Etapa 1: 12 d’agost. Llançà-Albanyà ≅ 75 qm

L’etapa ha estat molt complicada per la multitud d’encreuament de camins, però el nostre Manuel, després d’un inici dubtós, ha estat excel•lent a l’hora d’interpretar el llibre de ruta. En principi era una etapa fàcil i ha resultat més dura del que esperàvem i hem acabat prou tard.