RUTA DE LA PLATA

De Mérida a Oviedo

En la sortida del dia ens sorpren un rally d'antics Seats 124/1430 de tots els colors. Des de l'hotel hem d'anar cap enrrere i cercar el punt d'eixida. Però el meu PDA i el Tom-Tom ens troba una ruta entre polígons i pel darrere de l'hotel, en alguna senda i encreuaments, arribem al punt, estalviant-nos uns quilòmetres i tindre que entrar en la autovia. Trobar el camí de l'etapa, anem cap Villanueva del Árbol, pujem el port per la carretera, no trobem la senda que indica el rutòmetre, i dalt prenem una pista cap l'esquerre que ens durà fins Campohermoso i La Vecilla. Aquesta pista de terra es un trencacames amb una baixada final cap a Campohermoso divertida. Allí prenen un refersc i en La Vecilla agafem el port cap amunt a l'alt de Vegarada. Cap al final de la pujada comença a plovisquejar i al fons es veu blanc i nuvolós.
Manel baixa des de l'alt per indicar-nos que dalt plou i fa fred, hi ha que tornar enrrere per dinar i després veurem el que fem, a més a la furgoneta li és impossible continuar per allí, perque no hi ha camí en condicions, així que haurà de cercar un camí alternatiu. Dinem i pujem a l'alt dins la furgoneta. Fa fred, almenys -1 grau, plou bastant, jo estic decidit i Pep no s'acovardeix, així que fem una foto per inmortalitzar aquest moment i sortim cap l'aventura, plovent i en fred. La resta de companys van en la furgoneta amb el Manel i cerquen un camí per on passar a l'altre costat. Nosaltres mentrestant fem una baixada increiblement empinada amb esglai i patiment, tant pel clima com per la pendent. Ens creuen amb un parell de totterrenys que pujen al contrari. Finalment arribem a La Paraya, domen gràcies i continuem ja per asfalt, poble a poble, passant per Cabañaquinta, fins Mieres on coincidim amb la furgoneta. No ha deixat de ploure, però continuem cap Oviedo obviant la insistència dels companys perque pujem. Quan falten uns 4 quilòmetres a Oviedo finalment pujem a la furgoneta i anem cap a  l'hotel Carbayón I.
Recorde dutxes reiterades amb roba i tot per tal de llevarme tot allò que portava al damunt. Vam sortir de visita en quan parà de ploure. Visitàrem llocs emblemàtics i vam sopar especialment plats de la terra.

Participants: Juansa Martí, Juansa, Manolo, Pep i Toni en bici.
Manel intendència i suport.